Η θέση του συναδέλφου Χ.Δασκαλάκη, για το δημοσίευμα στην ιστοσελίδα onalert εδω :
Η υγειονομικη περιθαλψη των Στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων και του Λιμενικού Σώματος, καθώς και των μελών των οικογενειών τους παρεχεται με ιδιαιτερο νομικό πλάισιο που περιγραφεται στο ΠΔ 432/83 (Α ‘ 162).Το γιατι οι στρατιωτικοί εχουν ιδιαιτερο νομικο πλαισιο περιθαλψης , καθως και αν αυτο είναι καλυτερο η οχι απο τους υπολοιπους ασφαλισμενους είναι μια αλλη μεγαλη κουβεντα και δεν ειναι του παροντος. Αυτό που πρεπει να κρατησουμε ως δεδομένο στην υπόθεση μας ειναι ότι υπάρχει ξεχωριστό- ιδιαιτερο νομικό πλαίσιο, που προφανως δεν ειναι στην αρμοδιοτητα του ΕλΣ να ορισει αν αυτο πρεπει να εξακολουθεί να ισχυει ή να καταργηθεί η να μεταλλαχθεί σε κάτι άλλο (ΕΟΠΥΥ). Το ΕλΣ κρίνει(δικαζει) με βαση την υφιστάμενη νομοθεσια. Την αρμοδιοτητα διατήρησης , αλλαγής ή κατάργησης ενός καθεστώτος, που προβλεπεται σε νομικη διαταξη την εχει η εκαστοτε κυβερνηση. Μοναδικη περιπτωση να ζητηθει αλλαγή ισχυουσας νομικης διάταξης απο το ΕλΣ είναι αυτη να εχει κριθεί αντισυνταγματικη, κάι που δεν φαίνεται να ισχύει στην υπόθεση που κουβεντάζουμε. Περαν αυτου, αρκετές διαταξεις του ΠΔ 432/83 παραπεμπουν ευθέως σε διατάξεις που ισχυαν για τους λοιπους ασφαλισμενους του Δημοσίου (πχ αμοιβες ιατρικών πραξεων, καθορισμος κλειστου νοσηλιου κοκ), αυτές οι διατάξεις έχουν αλλαξει αρχικά με τον ΟΠΑΔ και κατοπιν με τον ΕΟΠΥΥ. Η Υπηρεσια λοιπον ειναι υποχρεωμένη να εφαρμοζει το τιμολογιο του ΕΟΠΠΥ, κατά περιπτωση και μονο οπου αυτό προβλεπεται ρητά μεσα απο συγκεκριμενες διατάξεις του ΠΔ 432/83. Για να γινουν αυτές οι αλλαγές δεν απαιτείται νομοθετικη παρεμβαση , καθοσον το νομικο πλαισιο υπαρχει ήδη, αλλα εκδοση απλης διοικητικης πράξης, εν προκειμενω διαταγής, για να λυθει το θεμα.
Μου κανει πάντως εντυπωση το γεγονός ότι μια περιπτωση πραξης μη θεώρησης εντάλματος κατεληξε να αντιμετωπίζεται σε επιπεδο ΓΕ και μάλιστα να παγώνουν οι διαδικασιες εξόφλησης συναφων δαπανών, προκειμένου να γινει νομοθετική ρυθμιση!!! Η (όποια) πράξη μη θεώρησης ενος εντάλματος δεν παράγει νομολογία, αλλα συνιστά απλώς υπηρεσιακή διαφωνία μεταξυ του Επιτροπου και της υποβάλλουσας Υπηρεσιας. Μέχρι αυτή η διαφωνία να λαβει νομικη ισχύ και να καταστει νομολογια του ΕλΣ πρεπει να μεσολαβήσουν αρκετά ακόμη σταδια (αντίκρουση πράξης, εκδικαση απο Τμημα του ΕλΣ, αιτηση αναιρεσης αποφασης κοκ). Όπως και να εχει και παροτι δεν γνωριζουμε ολες τις πτυχές της υποθεσης θεωρώ τόσο την αντιδραση του ΓΕΑ όσο και τον τιτλο του δημοσιευματος υπεβολικα
Χριστόφορος Δασκαλάκης
Οικονομολόγος Σ.Ξ.
====================

Διαδωστε τα νέα του Συνδέσμου